Välkommen till Runner's Worlds kundservice

Här hittar du de vanligaste frågorna och svaren gällande din prenumeration och beställningar från vår webbutik.

Prenumerationsärenden

Enklast hanterar du frågor kring din din prenumeration på vår Prenservice-sida.

Här kan du

  • Göra en adressändring
  • Pausa din prenumeration
  • Anmäla en skadad eller utebliven tidning
  • Kontrollera din befintliga prenumeration
  • Teckna en ny prenumeration

Besök Runner’s World Prenservice

Alternativt maila till: runnersworld@flowyinfo.se


Vanliga frågor och svar

När kommer den första tidningen i min prenumeration?
Det är beroende på utgivningsdag för nästkommande nummer men generellt dröjer det cirka 4-6 veckor tills du får den första tidningen i din prenumeration. Ofta går det snabbare.

När får jag premien om det fanns med i mitt erbjudande?
Din premie får du cirka 2-4 veckor efter att vi har registrerat betalningen för din prenumeration.

Hur gör jag för att förnya min prenumeration?
Du får automatiskt en förfrågan om fortsatt prenumeration i god tid innan din nuvarande period löper ut.

Var finns mitt prenumerationsnummer/kundnummer?
Kundnumret hittar du på avin uppe i högra hörnet eller på adressetiketten på tidningen

Var anmäler jag adressändring?
Du anmäler din adressändring på vår Prenservice-sida.
Jag har anmält adressändring till kundservice men fick ändå tidningen till den gamla adressen.

Din adressändring kan ha registrerats hos oss efter det att tryckeriet adresserat tidningen. Om även nästa nummer kommer till fel adress kontakta vår Prenservice.

Varför är förfallodatumet på mitt inbetalningskort redan ett par dagar efter jag fått det?
Ibland kommer din leverans senare än planerat. Därför kan förfallodatumet verka felaktigt.

Det är fel belopp på inbetalningskortet, vad gör jag då?
Då rekommenderar vi dig att kontakta vår Prenservice så att vi kan rätta till felet. Glöm inte att uppge vilken tidning det gäller och ditt prenumerantnummer som du hittar på inbetalningskortet.

Varför kostar det extra att prenumerera till utlandet?
Det beror på att det är helt andra kostnader för portot på tidningar till utlandet.

Varför har jag fått en påminnelse fast jag redan betalat?
Betalningen har antagligen bara kommit några dagar för sent till oss. Du kan då naturligtvis bortse från påminnelsen.

Min tidning var trasig när den kom i brevlådan. Vad ska jag göra?
Då ska du reklamera din tidning hos vår Prenservice som självklart se till att du får en ny och hel tidning.

Jag har fått en tidning fast jag inte gjort någon beställning. Hur gör jag för att stoppa fler leveranser?
Vi skickar bara ut tidningar som vi fått in en beställning på. Kontakta vår Prenservice så hjälper vi dig att annullera beställningen.

Jag har sagt upp min prenumeration men tidningen fortsätter att komma.
De tidningar som du betalat för levereras till dig. Din uppsägning är troligtvis registrerad efter att nästa utgåva adresserats av tryckeriet. vill du ändå dubbelkolla din prenumeration ska du kontakta vår Prenservice.

Jag vill köpa tidigare nummer av tidningen, vart vänder jag mig då?
I första hand till tidningens redaktion. Maila ann.lodin@springtimegroup.se

Vad innebär en tillsvidareprenumeration (nummer för nummer prenumeration)?
Din prenumeration gäller tillsvidare och du betalar för tidningen med inbetalningskort som medföljer tidningen. Du kan när som helst säga upp din prenumeration via vår Prenservice. Prenumerationen kan bara avslutas genom att du aktivt meddelar oss detta. Utebliven betalning för tidningen eller returnerad tidning gäller ej som uppsägning.

Ångerrätt
Vi tillämpar ångerrätt inom 14 dagar efter att betalning skett, betalningsdatum gäller. Ingår en premie ska denna returneras i oanvänt skick.

Jag vill betala min prenumeration med kort?
När du valt den prenumeration som du vill köpa skall du välja det konto- eller betalkort som du vill betala med. Du fyller i de uppgifter som tidningen ber dig om, kortnummer, giltighetstid och eventuellt en säkerhetskod. Allt informationsutbyte överförs krypterat (i oläsbar form) vilket gör att informationen blir ”insynsskyddad” och oåtkomlig för utomstående.

Vad händer om mitt kortköp inte går igenom?
Om din kortbetalning inte går igenom startas din prenumeration ändå och du får en avi hemskickad som du kan använda för att betala din prenumeration.