Runner's World som media | Runner's World
Annons

Medlem / Prenumerant

Logga in
Bli medlem

Runner's World som media

Runner's World är mer än bara en tidning. Genom att aktivera ditt varumärke i vår plattform kan vi se till att nå dina målsättningar med din marknadsföring. Tidningen når 109 000 läsare varje månad (Orvesto Konsument 2:2014) och har över 116 000 unika besök på runnersworld.se. Men vi har mer än så att erbjuda!


Runner's World är ett starkt och trovärdigt media med en bred portfölj. Vi erbjuder våra annonsörer helhetslösningar som inkluderar allt från traditionell annonsering till kreativa lösningar i sociala kanaler. Vi tar gärna ett möte med er och presenterar saker vi är stolta över att ha hjälpt våra kunder med.

Väl mött i löparspåret!

Roger Lundqvist
roger@runnersworld.se 
Annonschef
070-218 25 35

Mediafakta 2014

  • Ladda ner mediefakta 2015 här
    Vår mediefakta innehåller uppdaterade datum, priser, leveransadresser, format. Allt du behöver veta kring din annonsering i Runner's World eller Runnersworld.se
     
  • Download mediakit in English here (2014)
    Our mediakit contains dates, prizes, delivery adresses, formats. Everything you need to know about your advertising in Runner's World or Runnersworld.se

Orvesto QRS

Vi på Runner’s World strävar alltid efter att du som annonsköpare och samarbetspartner ska känna dig trygg i ditt mediaval, och att du ska veta vad du får för dina pengar. Därför gör vi egna läsarundersökningar, låter oss TS- och ORVESTO-mätas och jobbar med transparens när det gäller upplagesiffror, räckvidd och unika besökare på runnersworld.se. 

Som en del i detta får du här undersökningen "ORVESTO QRS” som berättar för dig hur och varför våra läsare läser Runner’s World. Undersökningen bygger på 40 000 intervjuer, och totalt har mellan 200–700 djupintervjuer gjorts via TNS SIFOs webbpanel. 

I ORVESTO QRS kan du bland annat läsa detta om Runner’s World:

  • Tidningen har 3,2 lästillfällen – jämfört med snittet 2,3.
  • Läsmängden av innehållet är 80 % – jämfört med snittet 76 %. 
  • Genomsnittliga lästiden är 55 minuter – jämfört med snittet 42 minuter.
  • 46 % anser att annonserna ger bra information – jämfört med snittet 23 %. 
  • 35 % anser att annonserna inspirerar – jämfört med snittet som endast är 19%.
  • 54 % läser, sparar och återkommer till tidningen – jämfört med snittet 30 %.

Vi är också extra glada över att vi får högsta betyg i kategorierna action, spänning, kunskap, kvalitet och lust (läsa mer om dessa dimensioner på sidan 40–41). Och, som tidigare undersökningar visat, bekräftas det att våra läsare i hög grad blir motiverade av tidningen – hela 80 % instämmer helt eller delvis med påståendet att Runner’s World inspirerar dem. Ladda ner hela Orvesto QRS Runner's World.

Egen läsarenkät

Vi gör varje år en stor läsarenkät online. Senaste enkäten är från augusti 2013 och innehåller data från 1145 respondenter. Kontakta Roger Lundqvist om ni vill ta del av resultaten från den läsarenkäten. 

Utgivningsplan 2014

Under vår pressavdelning hittar ni nyheter och annat kul som kan vara nyttigt att känna till om oss. Här ser ni utgivningsdatum för tidningen Runner's World 2014. Utgivningsdagarna för 2015 hittar ni i mediakitet för 2015

Utgåva

Försäljningsstart

Annonsdag

# 10, 2014

21 oktober

19 september

# 11, 2014

18 november

17 oktober

# 12, 2014

16 december

14 november

 

TS-mätningar

Sedan januari 2007 är Runner's World TS-kontrollerad. Det innebär att ni som annonsköpare har en garanti på att upplagan har reviderats av en oberoende part, utifrån regler som mediebranschen och annonsörerna tillsammans har bestämt.

Helårsmätningar
Helåret 2013: 30 500 exemplar
Andra halvåret 2013 33 900 exemplar

Orvestomätningar

Orvesto konsument Antal läsare
2:2014 109 000

 

Runnersworld.se

Format Pixlar Pris / 1000 Pris / 100 000
Superboard 980x120 110 kr 11 000 kr
Mitten artikel 480x300 70 kr 7000 kr
Höger 250x300 50 kr 5000 kr


Läs våra specifikationer för banners till Runnersworld.se

Runnersworld.se mäts med Google Analytics. Vi kontrollmäts med SIS-index och är även med i KIA-index. Vi använder Open X annonsmotor.

  • Senaste statistiken från runnersworld.se via SIS-Index
  • Senaste statistiken från runnersworld.se via KIA-index.
  • Vänligen kontakta oss för senaste statistiken från runnersworld.se och tillhörande subsidor.
  • Runner's World skickar ut nyhetsbrev varje torsdag till cirka 45 000 mottagare. Kontakta oss för möjliga annonsformat samt priser.

    English information

    Here's basic information about Runner's World.


    Case

    På vår Pinterestsida kan du se och läsa mer om kreativa case vi gjort

    Springtime Network

    Runner's World är en del av Springtime Network som är ett konsortsium av sex olika företag som samarbetar med varandra. Läs mer om Springtime Network på springtimenetwork.se


    Annonsansvarig print och webb

    Roger Lundqvist
    070-218 25 35
    roger@runnersworld.se

    Annonsansvarig tävlingsannonser

    Gunnar Lundqvist
    0156-210 72
    gunnar@runnersworld.se

    Marknadschef

    Robert Jojje Borssén
    070-7408679
    jojje@runnersworld.se

    Leveransadress Annonser

    Maila till annonser@runnersworld.se

    eller ladda upp via

    FTP-server: ftp.runnersworld.se
    User: runnersannons 
    Lösen: pulsen
    Lägg annonsen i mappen ads

    Annonsmaterial kan också levereras till kontoret.
    Se adress nedan.

    Bilagor

    V-TAB
    Älåkragatan 4-6
    598 40 Vimmerby
    Telefon 0492-28 000

    Märk försändelsen med utgåva samt varumärke bilagan gäller.

    Leveransadress

    Till kontoret (bud, prover m.m.)
    Gustavslundsvägen 34
    167 51 Bromma

    Tel: 08-545 535 30
    Fax: 08-54 5535 49

    Chefredaktör

    Stefan Larsén
    Stefan.larsen@runnersworld.se
    08-545 535 30

    Följ Runner's World twitter_symbol fb_symbol

    Sök på runnersworld.se


    Få vårt nyhetsbrev!


    Annonser