Artiklar inom Träning / Styrka & Löpteknik | Runner's World
rw.se_sitelogo_new_black

Ta trapporna! Passen som sätter fart på formen och löpsteget

Träning


Träning

Träningsexperten förklarar och ger sina bästa tips - häng med i vår serie om löpning och styrketräning!


Träning

Håll dina skenben, vader och hälsenor starka och hela med den här enkla styrketräningen.


Träning

Många av oss vill springa fortare – kanske är det därför det inte råder brist på träningsupplägg som syftar till just det. Men det finns genvägar till en högre fart. Att jobba med din biomekanik kan vara ett effektivt sätt att höja tempot.


Träning

Svaga rumpmuskler hämmar din löpning och kan leda till skador. Dags att väcka baksidan!




Träning

Undvik skador och håll farten uppe med den här enkla styrkerutinen.


Träning

Stark höft, rumpa och core är viktiga nycklar till friska knän - här är sex enkla övningar som snabbt och effektiv tränar igenom det du behöver!


Ladda fler

Få vårt nyhetsbrev


Loppkalendern

22 aug
Stockholm
23 aug
Örebro
24 aug
Sälen
25 aug
Göteborg
25 aug
Gällivare
Se alla våra rekommenderade lopp

Så maxar du din upplevelse

Läs tidningen digitalt - överallt

Alla aktiva prenumeranter får tillgång till den digitala utgåvan - läs när och var du vill!
Läs digitala utgåvan Fler nummer av Runner's World

Håll koll med vårt nyhetsbrev

Regelbundet skickar vi ut ett nyhetsbrev med uppdateringar och nyheter.

Utnyttja dina förmåner

Träningsdagbok

Vi valde att samarbeta med Shapelink.com när vi byggde vår kraftfulla träningsdagbok. Den innehåller allt du kan tänka dig i statistikväg och givetvis importmöjligheter från Garmin, Nike+ och Polar. Som prenumerant på Runner's World får du automatiskt guldmedlemstatus i vår träningsdagbok. Det innebär utökad funktionalitet av dagboken. Till Träningsdagboken