Ett balanserat 2018 - Sofie Nelson | Runner's World
rw.se_sitelogo_new_black

Sofie Nelsson


Ett balanserat 2018

12 jan 2018
av: Sofie Nelsson

Nytt år och nya möjligheter brukar det heta. Varje år är en nystart och vi köper gymkort och påbörjar diverse dieter för att leva upp till de förväntningar som ställs på en. Men att gå från stillasittande och godisfrossa till tuffa träningspass fem gånger i veckan och en rejäl "juicedetox" på det är inte lösningen enligt mig. Allt handlar om balans och det får man genom att skapa vanor och rutiner som känns naturliga för oss. 

Att göra något så enkelt som att starta dagen med en promenad, ta trappor istället för hiss är klassiska tips som alla redan hört men det funkar. Det är enkelt och kräver inga dyra gymkort som bara ligger och bränner i plånboken. Man kan självklart ha större mål och planer men man måste börja någonstans. Dessutom tycker jag det är viktigt att vi inte sätter för tuffa krav på oss själva. Vi matas hela tiden med träningsformer som ska bränna mest fett, ge dig magrutor eller göra dig snabbast på milen. Var snäll mot dig själv och gör det som får dig att må bra oavsett om du gillar yoga, springa eller promenera. Blir du motiverad av att planera in ett lopp eller att du ska orka lyfta en viss vikt? Kör på!

Här kommer mina bästa "kom-igång-tips" för 2018:
- Börja lugnt. Du måste inte gå från 0-100% på en vecka.
- Gör det som DU tycker är kul och inte det tidningsrubrikerna säger.
- Träna med andra, då blir det lättare att ta sig iväg och det är dessutom riktigt roligt.
- Sätt upp mål (om det motiverar dig snarare än stressar dig.
- Var snäll mot dig själv. Det gör inget om man missar ett pass. 
- Använd sunt förnuft gällande kosten. Ät mycket frukt och grönt, mindre kött och drick vatten. Och självklart kan du unna dig en kanelbulle då och då. Det är balans i livet.


Har ni några tips till mig för att hitta balans i livet? <3 


Tips för helgens frukost:
Blötlägg några matskedar chiafrön i mandelmjölk under natten. Toppa med färsk frukt, nötter och granola. Supergott och en ljuvlig start på dagen.




(visas ej)

För att vi skall slippa få in skräpkommentarer och spam av olika slag
från 'robotar' på Internet måste du skriva in en kontrollkod nedan
« skriv talet trettionio med siffror i fältet här




Följ oss

@runnersworldswe

Följ oss på Instagram!

Få vårt nyhetsbrev!


Så maxar du din upplevelse

Läs tidningen digitalt - överallt

Alla aktiva prenumeranter får tillgång till den digitala utgåvan - läs när och var du vill!
Läs digitala utgåvan Fler nummer av Runner's World

Håll koll med vårt nyhetsbrev

Regelbundet skickar vi ut ett nyhetsbrev med uppdateringar och nyheter.

Utnyttja dina förmåner

Träningsdagbok

Vi valde att samarbeta med Shapelink.com när vi byggde vår kraftfulla träningsdagbok. Den innehåller allt du kan tänka dig i statistikväg och givetvis importmöjligheter från Garmin, Nike+ och Polar. Som prenumerant på Runner's World får du automatiskt guldmedlemstatus i vår träningsdagbok. Det innebär utökad funktionalitet av dagboken. Till Träningsdagboken