Vi klarade Nyårslöftet 2012 tillsammans | Runner's World
rw.se_sitelogo_new_black
Träning / Nyårslöftet2012

Vi klarade Nyårslöftet 2012 tillsammans

1 feb 2012

Dag 31. 11 kilometer löpning varav sju kilometer i rekordfart - och det är enbart tack vare er. En hel månad med träning varje dag hade jag aldrig gjort utan alla inspirerande och motiverande inlägg ni har bidragit med varje dag.

Stort tack och ett gigantiskt grattis till alla som har genomfört Nyårslöftet 2012! Och grattis även till alla er som ville, men av olika anledningar inte kunde genomföra det hela vägen - vi hoppas att även ni känner er stolta över det ni har gjort och att ni kommer igen nästa gång (för det blir det)!

Det är med en varm känsla i magen jag läser de sista rapporterna för januari. Alla stolta inlägg och infriade förväntningar, alla nya insikter och tappade kilon och energifyllda januaridagar och finfina människor i ovanligt bra form... Vi hade nog inte själva trott på en sådan uppslutning och en sån positiv stämning när vi drog igång Nyårslöftet den 1:a januari (det datumet känns väldigt avlägset förresten..).

Men vi önskar er alla förstås en fantastiskt god fortsättning på det här året och den stundande löparsäsongen - och hör gärna av er och berätta om vad 31 dagar träning i januari betydde för er i år. 

God fortsättning, fortsätt träna och väl kämpat. Tack och återigen - stort grattis från oss på Runner's World! (Och grattis till Evy Palm på 70-årsdagen - vilken löpare!) Glöm inte att skriva ut ditt diplom!

Stefan, chefred

Ps. Nu ska jag fira med ett glas rött till grytan. Imorgon blir det bålstyrka på lunchen. Hur firar du?

Ps2. Vi är också lite intresserade av vad Nyårslöftet och all träning har inneburit för dig? Skriv gärna en kommentar eller två i mitt tidigare blogginlägg.




(visas ej)

För att vi skall slippa få in skräpkommentarer och spam av olika slag
från 'robotar' på Internet måste du skriva in en kontrollkod nedan
« skriv talet fyrtioett med siffror i fältet här

Kommentarer


2012-02-02 20:27   Eva-Marie

Tack för detta jättebra initiativ. Jag fullföljde utmaningen och känner idag att jag inte kan avsluta den. När jag kommer hem från jobbet så är det på med träningskläderna direkt och ge sig ut på en löprunda. Hoppas att jag aldrig fattar att utmaningen redan är avklarad och fortsätter att träna som att den fortfarande är i full gång. Tack Runners!!

 

2012-02-02 20:08   Britta Frank

Utmaningen har lämnat ett tomrum efter sig .. Mitt nya mål är att följa ett program att springa milen på 55 min ..
Men det är vilodagar där imellan .. Inte lika tufft alltså ..
Det har varit kul och nu vet jag att jag kan.. Ska själv göra en sån månad i mars igen tänkte jag ... Man gick ju ner i vikt med ..:-))
Så tack för detta ..
Britta

 

2012-02-02 11:02   Jonas Lund

Hej allihopa.

Först vill jag bara, precis som Stefan, tacka er alla som har varit med i Nyårslöftet 2012 och att vi har fått varit med på resan.

Jenny:
Vi ville lyfta fram och belöna de kommentarer som vi tyckte inspirerade oss mest varje dag eftersom det också var målet med Nyårslöftet 2012 – att inspirera varandra och utmana sig själv. Men naturligtvis är allas träning lika mycket värda och huvudsaken har ju varit att tillsammans kunna skapa nya träningsvanor vilket kanske inte är en så dålig belöning det heller.

Lars:
In med dom på banken bara, de kilometrarna kommer du lätt kunna plocka ut med ränta vid nästa lopp.

Disa:
Tack själv (och tack till alla andra som var med). Som vanligt när det gäller bra idéer är det en många olika små saker som till slut skapar en helhet som är större än delarna. Precis som när med träning helt enkelt...

Lycka till med den fortsatta träningen, vi återkommer säkert snart med nya utmaningar.

Jonas Lund, Webbredaktör

 

2012-02-02 07:43   Disa Ekbäck

Måste bara få sända ett TACK till den som kom med idéen om nyårslöftet.
Mina bästa lärdomar av månaden är att man kan springa fast det är kallt så det är ingen ursäkt för mig längre;) Har just varit ute i -30 och sprungit 5 km. Bara man har bra kläder och anpassar farten så funkar det ju jättebra.
Samt att jag nog behöver lite mer stabilitet i bålen och fotlederna samt övrig styrka för att utveckla mig till en bättre löpare.
Så jag har lyxat och köpt ett tre månaders kort på gymmet (lyxen är inte kortet utan att jag har ca 4 mil till gymmet enkel väg och med ingen fungerande kollektivtrafik och dessa bensinpriser så lär det svida i plånboken) för att kunna bygga upp lite styrka i bål och fotleder och förstås använda löpbandet när snön ligger 1 dm på vägen eller stormen tjuter runt knuten.
Så än en gång super tack för en härlig och lärorik månad!

 

2012-02-01 20:11   Leif Andersson

Nu har man ju nästan vant sig med att rapportera dagens träning här. Vars ska dagens 6 snabba kilometer ta vägen :-)

 

2012-02-01 19:01   Jenny h

Hej!
Utmaningen var rolig. Trist bara att ni lottade ut priser till dagen " fiffigaste kommentar". Tycker ni kunde dragit slumpmässiga nummer istället. Alla prestationer är lika mycket värda. Men vem vet ni kanske delar ut något tröstpris.

 

2012-02-01 12:45   Marie-Louise

Runners gör skillnad, varaktig skillnad. Att ändra på levnadsvanor är väldigt svårt men genom att rikta sig både till etablerade idrottsmän/kvinnor och motionärer på nybörjarnivå så når ni fram till individen, inspirerar kommer med lämpliga träningsprogram etc. Ni bidrar till förbättrad hälsa i Sverige.

 


Följ oss

@runnersworldswe

Följ oss på Instagram!

Få vårt nyhetsbrev!


Så maxar du din upplevelse

Läs tidningen digitalt - överallt

Alla aktiva prenumeranter får tillgång till den digitala utgåvan - läs när och var du vill!
Läs digitala utgåvan Fler nummer av Runner's World

Håll koll med vårt nyhetsbrev

Regelbundet skickar vi ut ett nyhetsbrev med uppdateringar och nyheter.

Utnyttja dina förmåner

Träningsdagbok

Vi valde att samarbeta med Shapelink.com när vi byggde vår kraftfulla träningsdagbok. Den innehåller allt du kan tänka dig i statistikväg och givetvis importmöjligheter från Garmin, Nike+ och Polar. Som prenumerant på Runner's World får du automatiskt guldmedlemstatus i vår träningsdagbok. Det innebär utökad funktionalitet av dagboken. Till Träningsdagboken