Summering: Dag 10 av Nyårslöftet 2012 | Runner's World
rw.se_sitelogo_new_black
Träning / Nyårslöftet2012

Summering: Dag 10 av Nyårslöftet 2012

11 jan 2012

Vi har fyllt tvåsiffrigt och kommit en bra bit på vägen tillsammans mot målet att träna varje dag under januari. Det verkar som att träningen så smått börjat bli något som är allt svårare att avstå ifrån för flera av oss. Men det är väl så man börjar en ny vana?

10 januari var var dagen då vi väntade oss att det skulle finns något färre kommentarer på vår blogg efter att inlägget för träningsrapporterna krånglat lite under dagen. Men det märktes knappast någon skillnad och vi lovar att försöka undvika att liknande saker händer både där eller på Twitter (#rwloftet2012) och Facebook

För vi kan inte läsa oss mätta på er kommentarer, här är några av våra favoriter från igår:

"Även idag blev det träning på varsitt håll. Jag sprang 3.3 km på lunchen och Jörgen styrketränade. men tack vare att vi även har som utmaning att träna tillsammans varje dag i januari blev det 45min PW på kvällen också." - Jörgen & Fia

"Dag 10 har varit den jobbigaste dagen för min kropp. Har knappt haft krafter till arbetsdagen. Bäst att lyssna på den. Blev lättare corepass hemma. Hoppas på nya krafter imorgon. Ska se till att få lite extra sömn inatt. Tänk på det alla utmanare där ute!!! Mycket viktigt med sömn när man tränar varje dag!" - Maria

"Alltså. Jag har tränat 11 pass på 11 dagar och behöver lite återhämtning. Men det suger. I morgon ska jag svettas ordentligt. #rwloftet2012" - Mholmstrom

"Grusvägen jag tänkt springa på visade sig vara överraskande hal, men hittade en backe som var någorlunda löpbar. Benen kändes pigga idag och flåset behöver ju sitt så bytte plan och körde backintervaller. Tydligen lockade backen fram poeten i mig, så här kommer:

BACKINTERVALLER I VINTERTID
Den kan kanske tyckas fatalt,
att springa i backe när det är halt.
Ja ljumsken får lida,
när benen börjar glida,
men bra träning inför nio mil på skida?" - Emma

"Trodde jag skulle springa från a till b, ca 12km. Missbedömning, det blev dryga 16km. Bra pass! #rwloftet2012" - runningmats

"Oj missade att skriva igår. Hemskt busy med allt och överallt men klämde in en rackarns 5 km löprunda som jag aaaldrig hade gjort om inte för denna utmaning. Tack för det! ..och i dag ja..cykel 15 km utomhus i snömodd, bra jobbat. Samt ett Boxpass, inte dumt." - Camilla

"50 min Spining ,var rätt seg innan men efter passet var jag dyblöt" - Kalle

Till dagens vinnare av en löparprodukt från Asics utser vi följande kommentar:

"Hängde på låset till badhuset 6.15 för att även hinna cykla till jobb. Ramlade in på mötet med vått hår. Vad gör man inte för #rwloftet2012" - cathrine_y

Vi ber Cathrine maila sin adress till jonas@runnersworld.se.

Nu fortsätter vi med Nyårslöftet 2012 som du enklast följer och är med i via vår blogg.




(visas ej)

För att vi skall slippa få in skräpkommentarer och spam av olika slag
från 'robotar' på Internet måste du skriva in en kontrollkod nedan
« skriv talet femtioåtta med siffror i fältet här



Följ oss

@runnersworldswe

Följ oss på Instagram!

Få vårt nyhetsbrev!


Så maxar du din upplevelse

Läs tidningen digitalt - överallt

Alla aktiva prenumeranter får tillgång till den digitala utgåvan - läs när och var du vill!
Läs digitala utgåvan Fler nummer av Runner's World

Håll koll med vårt nyhetsbrev

Regelbundet skickar vi ut ett nyhetsbrev med uppdateringar och nyheter.

Utnyttja dina förmåner

Träningsdagbok

Vi valde att samarbeta med Shapelink.com när vi byggde vår kraftfulla träningsdagbok. Den innehåller allt du kan tänka dig i statistikväg och givetvis importmöjligheter från Garmin, Nike+ och Polar. Som prenumerant på Runner's World får du automatiskt guldmedlemstatus i vår träningsdagbok. Det innebär utökad funktionalitet av dagboken. Till Träningsdagboken