Artiklar | Runner's World
rw.se_sitelogo_new_black

3 perfekta frukostar eller mellanmål för löpare

Kost


Löparmat: Aprikos- och cashewbar

Barer är alltid bra att ha hemma i kylen eller frysen, de är lätta att ta med när du har bråttom. När du gör dina egna så har du dessutom full koll på innehållet.


Löparmat: 3 gröna rätter för långa och energifyllda semesterdagar

Lättlagade och fräscha rätter som ger både maximalt med näring och mer tid att utforska alla sommarstigar till fots.


Experten tipsar: 8 sätt att undvika håll när du springer

Håll kan göra förvånansvärt ont och dessutom hålla i sig oväntat länge. Här kommer tips på hur du kan motverka och lindra smärtan som kan sätta stopp för den mest ambitiösa löparen.


3 enkla recept: Så gör du dina egna energibars

Att baka egna bars för långrundor och tävlingar gör att du håller stenkoll på innehållsförteckningen samtidigt som plånboken blir glad.




Löparmat: Frukt- och valnötslimpa

Planerar du för helgens löppass? Här är vår kostexpert Emma Lindbloms goda frukt- och valnötslimpa, perfekt som återhämtning efter träningen!


Löparmat: Snabblagad medelhavslax

En lätt och god laxrätt ger bra energi efter löpningen, samtidigt som den boostar kroppen med D-vitamin. Vad sägs om att bjuda lördagsgästerna på OS-kocken Jenny Tilegrims recept?


Ladda fler

Få vårt nyhetsbrev

Loppkalendern

18 feb
Stockholm
22 apr
Stockholm
Se alla våra rekommenderade lopp