Artiklar inom Träning | Runner's World
rw.se_sitelogo_new_black

Ta din löpning till nästa nivå - så gör du!

Nybörjare


Träning

Snabba pass i terrängen utvecklar fartkänslan, fotarbetet och ditt jävlar anamma. Så här lägger du upp träningen!


Träning

Många av oss vill springa fortare – kanske är det därför det inte råder brist på träningsupplägg som syftar till just det. Men det finns genvägar till en högre fart. Att jobba med din biomekanik kan vara ett effektivt sätt att höja tempot.


Träning

Så här kan du dra fördel av att träna på fastande mage – utan att må skit under tiden.


Träning

Svaga rumpmuskler hämmar din löpning och kan leda till skador. Dags att väcka baksidan!




Träning

Har du aldrig sprungit en mil förut? Eller vill du kanske bli bättre på milen inför säsongens alla lopp? Här följer några tips som hjälper dig att klara av sträckan på bästa sätt.


Träning

De flesta tänker nog att banlöpning är tråkigt och ineffektivt, men med banans aktiva underlag kan du få en snabbare utveckling än på asfaltsvägarna.


Ladda fler

Få vårt nyhetsbrev


Loppkalendern

19 jun
Hellasgården
27 jun
Öland
29 jun
Norberg
Se alla våra rekommenderade lopp

Så maxar du din upplevelse

Läs tidningen digitalt - överallt

Alla aktiva prenumeranter får tillgång till den digitala utgåvan - läs när och var du vill!
Läs digitala utgåvan Fler nummer av Runner's World

Håll koll med vårt nyhetsbrev

Regelbundet skickar vi ut ett nyhetsbrev med uppdateringar och nyheter.

Utnyttja dina förmåner

Träningsdagbok

Vi valde att samarbeta med Shapelink.com när vi byggde vår kraftfulla träningsdagbok. Den innehåller allt du kan tänka dig i statistikväg och givetvis importmöjligheter från Garmin, Nike+ och Polar. Som prenumerant på Runner's World får du automatiskt guldmedlemstatus i vår träningsdagbok. Det innebär utökad funktionalitet av dagboken. Till Träningsdagboken