Förstasidan | Runner's World
Annons

Medlem / Prenumerant

Logga in
Bli medlem


Ledarkrönika: Den bästa tiden är nu

"Numera, när jag springer året runt, uppskattar jag årstidsväxlingarna ännu mer. Som löpare kommer man nära naturen, ser ljusets förändringar, är särskilt mottaglig för temperaturväxlingarna i luften. Som löpare blir man ett med sin omgivning." [Läs mer]



Vann du RW:s skosnöre-tävling?

Tävlingar: På Lidingöloppets expo fick alla som ville gissa skosnören i en burk, med chans att vinna en helårsprenumeration på Runner's World. Är du den som skrev rätt antal? [Läs mer]



Klassikern under 24 timmar – i rullstol

Lopp: Äventyraren och multisportaren Aron Anderson lyckades inte bara fullfölja den tuffa Lidingöloppsbanan – han är numera även den förste som genomfört Klassikern i rullstol under 24 timmar. Men lördagens lopp blev en stundtals dramatisk historia. [Läs mer]


Annons

Demisse vinner Lidingö Tjejlopp 2014

Lopp: Lidingö Tjejlopp, som går i den tuffa terrängen på Lidingöloppets beryktade sista mil, har avgjorts. Vann gjorde Ayantu Abera Demisse, Etiopien, på tiden 35:19. [Läs mer]



Världsrekord av Kimetto i Berlin Marathon

Lopp: Dennis Kimetto från Kenya satte idag nytt världsrekord under Berlin Marathon och slog därmed Wilson Kipsangs rekordnotering från samma lopp förra året. Berlin Marathon har därmed ytterligare en gång försvarat sin position som världens snabbaste mara. [Läs mer]



Bildspel från Lidingöloppet 2014

Lopp: Jubileumslördagen visade sig från sin bästa sida när löparna tog sig an 15 respektive 30 km terräng ute på Lidingö. Här hittar du våra bilder från 50:e upplagan av Lidingöloppet. [Läs mer]



Historisk vinst i Lidingöloppet 2014

Lopp: Löparna möttes av ett blåsigt men soligt väder när det 50:e Lidingöloppet gick av stapeln. Lewis Korir, Kenya, vann herrarnas 30 kilometer för fjärde gången medan Annelie Johansson, IK Ymer, var snabbaste dam i mål. [Läs mer]



Följ Lidingöloppet live på webben

Lopp: Vill du veta hur det går för dina familjemedlemmar och kompisar i Lidingöloppsspåret? Följ deras framfart live, vi listar alternativen. [Läs mer]


Annons

Del 1 | Myter om vätskeintag vid träning

Kost: Törstig efter en löptur? Drick något. På väg in till ett viktigt möte? Ta med en flaska vatten. När och hur mycket man ska dricka borde vara enkelt, men trots enkelheten finns en uppsjö av vilseledande och förvirrande information. Här är sanningen om tre vanliga vätskemyter kopplade till träning. [Läs mer]



Traillöpning ökar välmåendet

Att vara ute i naturen är bra för hälsan på många sätt, det är vi löpare väl medvetna om. Ny forskning visar att skogsmiljöer även kan minska besvären vid utmattningssyndrom och depression. Öppna, ljusa områden med närhet till vatten ger bäst effekt. [Läs mer]





Ann-Sofie Forsmark

Så sprang jag då. Inte långt. Inte fort. Men utan barnvagn och med en (för mig just nu) löpfart ...


Claes Åkeson

Hej Alla!      Jogga lugnt eller springa fort är frågan.  Jag jobbar en hel del mentalt med ...


[Visa tidigare]Rösta


Vilken tid startar du helst lopp (med maraton som maxlängd)?

 
8.00 eller tidigare 
9.00-11.00 
12.00-14.00 
15.00 eller senare 
Visa resultat





Följ Runner's World twitter_symbol fb_symbol

Sök på runnersworld.se


Få vårt nyhetsbrev!


Annonser