Good to go - utrustningstips för alla löppass - Ann-Sofie Forsmark | Runner's World
rw.se_sitelogo_new_black

Ann-Sofie Forsmark


Vem: Forever young småbarnsmamma med spretig utbildning som både civilekonom (samt studier i miljöekonomi och miljöteknik), massör, revisor, löpcoach och hälso- o friskvårdskonsult. Efter 11 år i exil i England, Australien och Jämtland är jag en smått ofrivillig Sthlmsbo som letar sig bort från asfalten så fort det går.

Arbetar som hälsostrateg, driver ( i väldigt liten skala) en enskild firma där jag föreläser, tidigare har löpcoachat främst ultralöpare, kostcoachat samt instruerar på workshops och event. Driver podden Health for Wealth om strategiskt hälsoarbete. Därtill arrangerar jag årets GODaste lopp: Tjejmarathon 2016 en gång per år. Det är förstås inte full fart på alla bitar samtidigt utan det växlar under året.


Jag har mycket energi och det får jag genom att vara väldigt noga med att göra rätt saker, jobba smart, ha mycket ledig tid tillsammans med min familj och ta hand om sömn och återhämtning.
Vad jag skriver om: Ultralöpning. Terränglöpning. Bra mat. Yoga. Hälsa. Företagshälsa. Föräldralivet. Välgörenhet.

Motto: Work hard. Do good. Rest and play.

Utmaningar 2017: Under 2016 klarade jag mitt (enda!) prestationsmål inom löpningen; att springa 100 miles under 20 timmar. Inför 2017 vill jag springa med fokus på upplevelselopp men sätter inga specifika mål- om inte andan faller på!

Vill du kontakta mig angående föreläsningar, löpcoachning eller annat? Maila gärna!

Good to go - utrustningstips för alla löppass

4 sep 2017
av: Ann-Sofie Forsmark

Kort löptur t o r hemma

  1. Nycklar
  2. Ev telefon med ett bra poddavsnitt
  3. hörlurar där du kan ha ena örat fritt

Ett pass på 60-90 min

  1. En liten flaska med vatten eller lite saft/sportdryck om du kör hårt
  2. Nycklar
  3. Ev telefon och hörlurar

Ett långpass

  1. Vätska för 8dl-1l / timme
  2. Nycklar
  3. Överdragsplagg
  4. Ev energi att ta var 30e minut
  5. Näsdukar/toapapper men gärna nedbrytbara våtservetter
  6. Pengar /kontokort
  7. Synas höras nås- färgglatt, visselpipa, telefon
  8. Första hjälpenkit du vet hur du ska använda (en Dauerlinda tex som enklaste lösning!)

Ett heldagspass / en tur med övernattning

Skrev tips om det här.

Good to go helt enkelt!

Jag bär det mesta i mitt Flipbelt- supersmidigt och skumpfritt och förvånande mycket går i det här bältet. Här har jag med mig nycklar, telefon, näsdukar, cerat och en liten flaska vatten på mina kortare pass! Köper du ett av mig går pengarna till Panzisjukhuset, jag har några kvar, inboxa för att köpa!




(visas ej)

För att vi skall slippa få in skräpkommentarer och spam av olika slag
från 'robotar' på Internet måste du skriva in en kontrollkod nedan
« skriv talet sjutton med siffror i fältet här




Följ oss

Loppkalendern

21 sep
Haninge
23 sep
Lidingö, Sthlm
23 sep
Lidingö, Sthlm
24 sep
Lidingö, Sthlm
Se alla våra rekommenderade lopp

@runnersworldswe

Följ oss på Instagram!

Få vårt nyhetsbrev!